Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Birleştirildi.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Birleştirildi.

Tarih: 18 Şubat 2017 | Güncel Mevzuat,


18.02.2017 tarih ve 29983 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘‘Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Tebliği (Sıra No: 1)’’ tebliğ ile Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Birleştirilmiştir.

Söz konusu tebliğ ile, vergiye uyum maliyetlerinin azaltılması ve gönüllü uyumun teşvik edilmesi ve kayıt dışı ekonomi ile mücadelede etkinliğin artırılması amaçlanmaktadır.

Vergi kanunlarına göre vergi dairesine verilmesi gereken “Muhtasar Beyanname” ile 5510 sayılı Kanununun ile verilmesi gereken “Aylık Prim ve Hizmet Belgesi”nin birleştirilmesi sonucunda Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi getirilmiştir.

Yayımlanan tebliğ ile  5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı sayılan kişileri (Ek 9 uncu maddesi kapsamındaki sigortalılar hariç) bildirmekle yükümlü olanlar ile geçici 20 nci maddesi kapsamındaki sandıklar ve vergi kanunlarına göre vergi kesintisi yapmak zorunda olanlar için uygulanmaktadır.

Muhtasar beyanname ile aylık prim ve hizmet belgesinin birleştirilerek verilmesinde

  • Zorunluluk getirmeye veya kaldırmaya,
  • Kapsama girecekleri grupları,
  • Sektörleri,
  • Gayrisafi iş hasılatlarını,
  • İstihdam edilen işçi sayılarını,
  • Gelir unsurlarını,
  • İl ve ilçe sınırları itibarıyla ayrı ayrı veya birlikte tespit etmeye,
  • Muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin şekil, içerik ve ekleri ile ilgili olduğu dönemi ve uygulamaya ilişkin usul ve esasları belirlemeye
  • Maliye Bakanlığı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müştereken yetkilidir.

213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 257 nci maddesi ile 5510 sayılı Kanunun 100 üncü maddesinin verdiği yetkilere göre,

  • Kesilen vergilerin matrahlarıyla birlikte, sigortalının sigorta primleri ve kazançları toplamı, meslek adları ve kodları ile prim ödeme gün sayılarının Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi ile elektronik ortamda beyan edilmesi zorunluluğu getirilmiştir.

Bu kapsamda;

1) Vergi kanunlarına göre vergi kesintisi yapmak zorunda olanlar, bir ay içinde yaptıkları ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri kârlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri,

2)  5510 sayılı Kanuna göre sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini bildirmekle yükümlü olanlar/işverenler, sigortalıların cari aya ait prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini, içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda göndermek zorundadırlar.

  • Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda göndermesi gerekmektedir.
  • Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin, ertesi ayın 23 üncü günü saat 23.59’a kadar yetkili vergi dairesine elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir.

Bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihe kadar muhtasar beyannamelerini üçer aylık dönemler halinde veren ve işçi çalıştıran mükelleflere, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini aylık dönemler halinde beyan etme zorunluluğu getirilmiştir. (Üçer aylık verilen muhtasar beyannamelerin aylık olarak verilmesi gerekmektedir)

  • Yukarıdaki kapsamındaki mükellefler (zirai ürün bedelleri üzerinden tevkifat yapanlar hariç olmak üzere) Ocak-Mart, Nisan-Haziran, Temmuz-Eylül ve Ekim-Aralık dönemlerinde yaptıkları ödemeleri veya tahakkuk ettirdikleri kârlar ve iratlar ile bunlardan kestikleri vergileri her ay yerine Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarına ilişkin olarak sırasıyla Nisan, Temmuz, Ekim ve izleyen yılın Ocak aylarında verilecek Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesine dahil etmek suretiyle beyan edebileceklerdir.

Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verileceği vergi dairesi;

  • Vergi kanunlarına göre yapmış oldukları ödemelerden vergi kesintisi yapmaya mecbur olmayanlar ile vergi kesintisi yapmaya mecbur oldukları halde kesintiye tabi ödemesi bulunmayan ve çalıştırdıkları sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini beyan etme zorunluluğu olanlardan; kazancı basit usulde vergilendirilenler için gelir vergisi yönünden mükellefiyetinin, gerçek kişiler için ikametgâhının ve gerçek kişiler dışında kalanlar için ise kanuni merkezi/işyerinin bulunduğu, yer vergi dairesidir.
  • Birden fazla vergi dairesinde gelir (stopaj) vergisi mükellefiyeti bulunanlar için sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içerecek şekilde verilecek olan Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesinin verileceği yetkili vergi dairesi, çalışanların ücret ödemeleri üzerinden yapılan gelir vergisi kesintisinin beyan edileceği yer vergi dairesidir.
  • Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini elektronik ortamda göndermek üzere aracılık yetkisi verilen gerçek ve tüzel kişiler ile gönderilebilecektir.
  • Meslek mensupları, meslek odaları ve birlikleri, Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi verme yükümlülüğü bulunmakla birlikte herhangi bir çalışanı bulunmayan müşterilerinin/üyelerinin beyannamesini mevcut sözleşme hükümlerine göre (yeni bir sözleşme düzenlenmeden) elektronik ortamda göndermeye devam edebileceklerdir.
  • Tebliğ hükümlerini Maliye Bakanı ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı müştereken yürütür.

 

18.02.2017 tarih ve 29983 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘‘Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Tebliği (Sıra No: 1) ’’ Tebliğin tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Ekleri için tıklayınız.

Paylaş


Okuma Önerisi

6736 Sayılı Kanun İle Matrah Artırımında Bulunulan Mükellefler Matrah Artırımında Bulundukları Yıllara Ait Zararların Ne Kadarını Mahsup Edecekler?

E-bülten

Bizden haberder olmak için lütfen kaydolun.