Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği No: 493 Yayınlandı

Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği No: 493 Yayınlandı

Tarih: 21 Mart 2018 | Güncel Gündem, Güncel Mevzuat, Vergi Günceli,


21 Mart 2018 tarihli ve 3067 sayılı Resmi Gazete’de 493 nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayınlanmıştır.

Tebliğin amaç ve kapsamını, 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu gereğince anonim ve limited şirketler ile kooperatiflerin kuruluş aşamasında tasdik ettirmek zorunda oldukları defterlerin ticaret sicili müdürlüklerince tasdik işlemlerine ilişkin usul ve esasların belirlenmesi ve ticaret sicili müdürlüklerine bildirim zorunluluğu getirilmesi oluşturmaktadır.

Ticaret sicili müdürlüklerince Vergi Usul Kanunu bakımından tasdik edilmesi zorunlu olan defterler;

  • 213 sayılı Kanunun 223 üncü maddesinde yapılan değişiklik ile birlikte, anonim ve limitedşirketler ile kooperatiflerin kuruluş aşamasında, defterlerin şirket merkezinin bulunduğu yer ticaret sicili müdürlüğünce tasdik edilmesi zorunlu hale gelmiştir.

  • Söz konusu şirketlerce tasdik ettirilerek kullanılma zorunluluğu, gerek 213 sayılı Kanunda doğrudan sayılan defterler (yevmiye defteri gibi) gerekse de 213 sayılı Kanunda yer alan yetki doğrultusunda tasdik mecburiyeti getirilen defterler açısından (anonim şirketlerin damga vergisi defteri gibi) defter tasdik işlemi bu şirketlerin kuruluş aşamasında şirket merkezinin bulunduğu yer ticaret sicili müdürlüğünce yapılacaktır.

  • Tasdiki zorunlu olan ancak kullanılması şarta bağlı nitelikte bulunan defterlerin (limited şirketler ve kooperatifler açısından damga vergisi defteri veya muhasebe işlemlerini Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğlerinde yer alan 7/A seçeneğine göre izlemeyecek olanlar için imalat defteri gibi) söz konusu şirketlerce işe başlanılan ilk hesap döneminde kullanılmasının öngörülmesi halinde de tasdik işlemleri kuruluş aşamasında ilgili müdürlüklerce yapılacaktır.

Ticaret sicili müdürlüklerince yapılacak tasdik işlemlerine ilişkin bildirim zorunluluğu;

  • 213 sayılı Kanunun 149 uncu maddesi ile mükerrer 257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendinde yer alan hükümlerin Bakanlığımıza verdiği yetkiye istinaden, ticaret sicili müdürlüklerine, bu Tebliğin 4 üncü maddesi uyarınca tasdik etmek zorunda oldukları defterlerin tasdik işlemlerine ilişkin bilgileri, aşağıda yer verilen usul ve esaslar çerçevesinde, elektronik ortamda Bakanlığımıza gönderme zorunluluğu getirilmiştir.

  • Ticaret sicili müdürlükleri söz konusu tasdik işlemlerine ilişkin olarak;

    a) Defter tasdik ettiren mükellefin;

    1) Unvanı,

    2) Vergi kimlik numarası,

    b) Tasdik edilen defterin;

    1) Türü,

    2) Kullanılacağı hesap dönemi,

    c) Tasdik işlemine ait;

    1) Tasdik numarası,

    2) Tasdik tarihi,

    ç) Tasdik işlemini yapan görevliye ait;

    1) Ad soyad,

    2) Unvan,

    3) Ticaret sicili müdürlüğü,

    bilgilerini, en geç tasdik işleminin yapıldığı ayı takip eden ikinci ayın sonuna kadar göndereceklerdir.

  • Elektronik ortamda bilgi gönderme zorunluluğu getirilen ticaret sicili müdürlüklerinin, 213 sayılı Kanunun 226 ncı maddesinde yer alan hükme göre ayrıca bildirim yapmalarına gerek bulunmamaktadır.

Bu tebliğe dair detaylara ulaşmak için tıklayınız.

Paylaş


Okuma Önerisi

Yevmiye Defterinin Kapanış Tasdikinin Yaptırılmamasının Müeyyideleri Nelerdir?

E-bülten

Bizden haberder olmak için lütfen kaydolun.